آموزش روبان دوزی- برگ برجسته روبانی

در روبان دوزی می توان از برگ های دوختنی و همچنین برگ های برجسته برای طبیعی تر جلوه دادن کار استفاده کرد. این برگ ها در کنار گلهای روبانی قرار می‌گیرند و به زیباتر شدن این گل ها کمک می کنند. همچنین از برگ های روبانی میتوان برای پر کردن جاهای خالی کار استفاده نمود.

در این مطلب آموزشی قصد دارم تا یکی از آسان ترین و در عین حال زیباترین برگ های برجسته روبان دوزی را به شما آموزش بدهم پس با من همراه باشیدوسایل لازموسایل لازم برای دوخت این مدل برگ روبانی اندک و کم هزینه می باشد. ما تنها به روبانی با عرض ۴ سانتی متر نیاز داریم.وسایل دیگر نخ و سوزن و قیچی می باشد.

آموزش برگ روبانی

شروع دوخت برگ روبانی

در مرحله اول بهتر است که از روبان عرض ۴ سانت یا ۴۰ میلیمتر استفاده بکنیم البته باید بگویم که عرض صحیح روبان معمولا ۳۸ میلیمتر است که ما برای راحتی به آن ۴ سانت می گوییم.

آموزش برگ روبانی

 

شروع دوخت

برای شروع و در اولین مرحله روبان را یک تا میزنیم تا یک مثلث ایجاد شود. با کمک نخ و سوزن شروع به دوخت می نمایم.

 

آموزش برگ روبانی

بهتر است که اندازه کوکها ریز و تمیز باشد.طول روبان برای هر برگ حدود ۱۳ سانتی متر است.

 آموزش برگ روبانی

آموزش برگ روبانی

از گوشه ی سمت راست شروع به دوخت میکنیم تا به قسمت وسط روبان برسیم.

آموزش برگ روبانی

آموزش برگ روبانی

وقتی به وسط روبان رسیدیم یک تای مثلثی دیگر بصورت قرینه، ایجاد می کنیم و دوخت را تا انتها ادامه می دهیم. و در انتها اضافه ی روبان را قیچی میکینم.

آموزش برگ روبانی

آموزش برگ روبانی

آموزش برگ روبانی

 

در مرحله بعد باید این نخ را بکشیم و کاملا جمع کنیم. بنابراین برای اینکه مراقب باشیم دوخت ما در اثر کشش زیاد پاره نشود بهتر از ابتدا نخ را دو لایه گره بزنیم.سپس این نخ را از قسمت گوشه گرفته و جمع میکنیم تا قسمت پایین برگ مثلثی کاملا جمع شود.قسمت مهم” در مرحله بعد نخ را که کشیده و جمع کرده ایم، به دور قسمت پایین برگ می پیچانیم. دو تا سه دور پیچش کافی است. بعد سوزن را به صورت حرکت رفت و برگشتی دو تا سه بار از وسط این قسمت عبور میدهیم تا کاملا ثابت شده و برگ به حالت جمع شده ثابت باقی بماند.

آموزش برگ روبانی

آموزش برگ روبانی

آموزش برگ روبانی

 

و در ادامه…

در ادامه قسمت اضافه برگ را با قیچی یا هویه جدا میکنیم. اگر باقیچی قسمت اضافه را جدا کردیم بهتر است با کمک فندک روبان را کمی حرارت دهیم تا از ریش ریش شدن آن جلوگیری کند.

آموزش برگ روبانی

در مرحله آخر برگ رو مرتب می کنیم تا حالت زیبایی به خود بگیرد. بدین منظور گوشه راست و گوشه چپ برگ را با دست کمی می کشیم و حالت دار می کنیم تا گردی مناسبی به دست بیاورد. اکنون برگ روبانی ما تکمیل است .

آموزش برگ روبانی

 

نکته جالب توجه این است که این برگ قابلیت استفاده از هر دو روی خود را دارد بدین معنی که شما میتوانید هم از طرف شیاردار برگ و هم از طرف صاف برگ استفاده نمایید و زیباتر آن است که در یک کار از هر دو سمت برگ استفاده شود.

تصاویر و آموزش از :

نازنین شفیعی

دیدگاهتان را بنویسید