روبان دوزی برجسته روی مانتو

 

روبان دوزی برجسته روی مانتو

هنر زیبای روباندوزی با زیبایی وصف ناپذیر خود به خوبی توانسته در چندسال اخیر جای خود را در میان علاقه مندان هنرهای دستی باز کند.

از ویژگی های هنر روباندوزی این هست که می تواند در زمینه های مختلف بکار گرفته شود. تابلو های روباندوزی شده، رومیزی، کوسن، جانماز و سجاده روباندوزی شده و بسیار موارد دیگر از کاربردهای هنر روباندوزی هستند. یکی از موارد پرطرفدار روباندوزی استفاده از آن در تزئینات لباس است.

روباندوزی تخت و همچنین برجسته بر روی کت ، پیراهن و مانتو به زیباتر کردن این لباس ها منجر میشود.در اینجا یکی از کارهای روباندوزی خودم را باشما به اشتراک میگذارم.

امیدوارم لذت ببرید.این مانتو بصورت دوخته و آماده تحویل من داده شد و بدلیل اینکه آستری نداشت، سعی کردم تا حد امکان از گل های مونتاژی روبانی استفاده کنم تا گل هایی که به پارچه دوخته میشوند( روبان دوزی تخت).و همانطور که اشاره کردم دلیل آن، تمیزی و ظرافت بیشتر در قسمت داخلی مانتو بود.روبان های استفاده شده در این کار برای گل های برجسته، از نوع روبان های ۲رو ساتن گوترمن و روبان های استفاده شده برای دوخت برگ های برجسته، از نوع روبان های باتیک مجستیک سیم دار می باشند

روباندوزی برجسته روی مانتو

اتصال گل ها و برگ ها به پارچه

از انواع مختلفی از گل های برجسته روبانی در روباندوزی این مانتو استفاده کرده ام.هم چنین برگ ها نیز از نوع برگ کریشه می باشند که با روبان سیمدار دوخته شده است.برای اتصال گلها و برگ ها به پارچه علاوه بر دوخت در جاهایی از چسب مخصوص پارچه استفاده کردم. این چسب با شستشو از بین نمی رود و قدرت چسبانندگی بسیار بالایی دارد.

روباندوزی برجسته روی مانتو

 

روباندوزی روی لباس

 

روباندوزی برجسته روی مانتو

روباندوزی برجسته روی مانتو

همانظور که در تصاویر بالا ملاحظه می فرمایید پرنده ی گلدوزی شده ای نیز در کنار گل های روبانی خودنمایی میکند. این پرنده با استفاده از نخ های گلدوزی (عمامه) دوخته شده است.

کار روباندوزی و گلدوزی روی مانتو از : نازنین شفیعی

جهت سفارش اجرای روباندوزی روی لباس کلیک کنید 

 

دیدگاهتان را بنویسید