آموزش تصویری گل برجسته روبانی

 در این مطلب قصد داریم یک گل برجسته آسان ، سریع و بسیار زیبا و کاربردی بدوزیم.

روبانی که در این آموزش استفاده شده است روبان باتیک(آبرنگی یا چند رنگ) در سایز ۲۵ میلی متر(۲ سانت و نیم) از برند مجستیک ساخت کشور ترکیه میباشد.

  •  این تکنیک که دوخت خانه به خانه نام دارد برروی روبان های یک سانت، دو سانت و چهارسانت قابل اجرا میباشد.

در مرحله اول با کمک ابزار علامتگذاری که در دسترس داریم بر روی روبان فاصله های مشخصی را علامت گذاری کرده و در واقع طول هر خانه (گلبرگ) را مشخص می کنیم.بهتر است از کشیدن خودکار یا مداد بر روی روبان خودداری فرمایید و از ابزاری استفاده نمایید که اثری از خود به جا نمیگذارند.

گل برجسته روباندوزیدر مرحله دوم با نخ همرنگ روبان (در اینجا برای مشخص بودن مسیر دوخت از نخ رنگ سفید استفاده شده ) ابتدا از عرض روبان ،دوخت  کوک های منظم و ترجیحا کوچک شروع کرده وقتی به طول روبان رسیدیم به اندازه مشخص شده در مرحله ی علامتگذاری ،کوک میزنیم و وقتی به نقطه علامتگذاری شده که در واقع مرز خانه اول و خانه دوم است رسیدیم عرض روبان را به سمت بالا کوک میزنیم و در ادامه ی مسیر به سمت پایین کوک میزنیم (دوخت خانه ی دوم از اینجا شروع میشود).

روباندوزی برجسته

 

روباندوزی برجسته

 

روباندوزی برجسته

برای دوخت بقیه خانه ها(گلبرگها) به همین ترتیب عمل خواهیم کرد.تعداد خانه ها بستگی به تعداد گلبرگ های مورد نظر شما دارد.در دوخت آخرین خانه فقط کافیست عرض روبان را به سمت بالا کوک بزنیم.

روباندوزی برجسته

 

روباندوزی برجستهدر مرحله ی بعدی باید نخ روبان را بکشیم تا روبان جمع شود و گلبرگ ها ایجاد شوند. برای کشیدن راحتتر نخ  و روبان و عدم پارگی  نخ بهتر است کمی از ابتدا نخ و کمی از انتهای نخ را کشیده و یک تا دو بار بهم گره بزنیم قبل از آ مطمئن شوید که گلبرگ بظور صحیح و منظم قرار گرفته اند و تاب نخورده باشند یا گلبرگی بزرگتر از دیگری نباشد.لازم به ذکر است در این گل طول هر خانه ۱۰ سانتی متر و تعداد خانه ۵ عدد بود.

 

روباندوزی برجسته

 

 

روباندوزی برجسته

 

روباندوزی برجستهو بدیت ترتیب گل برجسته و زیبا ما آماده است.این گل کاربرد فراوانی برای استفاده در تابلو های روباندوزی،کوسن،رومیزی،لباس و اکسسوری های مختلف دارد.

 

روباندوزی برجسته

دیدگاهتان را بنویسید