آموزش روباندوزی- آموزش دوخت گل رز روبانی( حالت برگشته)

تاکنون آموزش گل های تخت و برجسته متنوعی را در وبلاگ هنری وبسایت هنرجویان به شما تقدیم کرده ایم. در این مطلب نیز قصد داریم به آموزش گل رز برگشته روبانی بپردازیم پس با من همراه باشید

 

برای دوخت این گل به وسایلی اندک و کم هزینه ای نیاز داریم.

وسایل روباندوزی

در اینجا برای دوخت گلبرگ ها من از روبان ساتن عرض ۴ سانتی متر استفاده کرده ام. برای دوخت کاسبرگ و ساقه از روبان سبز ۱۳ میل استفاده کردم.

برای شروع، از یک نقطه سوزن را خارج نموده و یک گلبرگ با تکنیک شلال نوع یک می دوزیم.

آموزش روباندوزی

طول این گلبرگ حدود ۲ سانتی متر است.سپس مطابق تصویر شماره ۲، از قسمت پایین و وسط شلال اول، دو شلال دیگر بصورت کمی مورب در طرف چپ و راست گلبرگ اول می دوزیم.

آموزش روباندوزی

سپس سوزن را از زیر هر کدام از این شلال ها خارج کرده و روی هر شلال ردیف قبل، یک شلال دیگر می دوزیم.

آموزش روباندوزی

آموزش روباندوزی بدین ترتیب ردیف دوم نیز با سه شلال تکمیل می شود. اکنون قسمت بالای گل تکمیل شده است. برای دوخت گلبرگ های پایین گل رز روبانی، مجدد سوزن را از قسمت مرکز خارج میکنیم. این بار سه شلال به سمت پایین می دوزیم.باید توجه کنیم که بهتر است اندازه طولی این شلال ها کمی کوچکتر از شلال های بالایی باشد.

آموزش روباندوزی

دوخت کاسبرگ روبانی

به سراغ دوخت کاسبرگ برویم.برای دوخت کاسبرگ بهتر است همیشه روبانی با عرض کوچکتر از روبانی که برای دوخت گلبرگ استفاده کرده ایم بکار ببریم. با استفاده از روبان سبز ۱۳ میل مانند تصویر، سه شلال دیگر با تکنیک نوع دوم میدوزیم. برای جلوه ی  طبیعی تر یک برجستگی در قسمت مرکز برای کاسبرگ ایجاد می کنیم.

آموزش روباندوزی

آموزش روباندوزی

این برجستگی با دوخت گره ی ساده بدست می آید. و در نهایت از زیر گره سوزن را خارج کرده ، روبان را تابانده و در قسمت دلخواه وارد پارچه می کنیم. بدین ترتیب یک ساقه ی برجسته برای این گل نیز خوهیم داشت.

آموزش روباندوزی

آموزش و تصاویر از: نازنین شفیعی

شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید